کد خبر: ۶۹۷
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان هندبالیست محله امام خمینی(ره) به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور دعوت شد

سپیده وحیدیان رضازاده درباره آشنایی‌اش با رشته ورزشی هندبال می‌گوید: خانم یونسی معلم پایه پنجم من در مدرسه جواهری به من کمک کرد تا استعدادم را در این سمت پرورش دهم. کمتر از یک ماه، در تیم ناحیه2 آموزش و پرورش عضو شدم و همراه با این تیم در مسابقات استانی آموزش و پرورش شرکت کردم.

 معلم ورزش پایه پنجم مدرسه جواهری متوجه استعداد ورزشی یکی از دانش‌آموزانش می‌شود. او «سپیده وحیدیان رضازاده» را که تا پیش از این اطلاعاتی راجع‌به هندبال نداشته و حتی پایش به سالن ورزشی باز نشده بود با «صفیه قاسمی‌پور» مربی برجسته هندبال مشهد آشنا می‌کند. وحیدیان درباره آشنایی‌اش با رشته ورزشی هندبال می‌گوید: «خانم یونسی معلم پایه پنجم من در مدرسه جواهری به من کمک کرد تا استعدادم را در این سمت پرورش دهم. کمتر از یک ماه، در تیم ناحیه2 آموزش و پرورش عضو شدم و با این تیم در مسابقات استانی آموزش و پرورش شرکت کردم.»

در سال 96 علاوه بر کسب مقام دوم استان مقام دوم مسابقات کشوری را که توسط فدراسیون برگزار می‌شود به دست آوردیم. در سال 97 مقام دوم استان و جایگاه سوم را در مسابقات کشوری کسب کردیم.

وحیدیان که ساکن محله امام خمینی(ره) است از روزی که با هندبال آشنا شده تا به امروز که 18سالگی‌اش را پشت سر می‌گذراند، در پست توپ پخش‌کن در مسابقات استانی، کشوری، لیگ یک و لیگ برتر همراه با تیم‌های مختلف بازی می‌کند، استعداد خوبش در این رشته ورزشی سبب شده تا بتواند در اردوهای تیم ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت ‌کند.

نتیجه حضور او در رقابت‌های مختلف کسب 16مدال رنگارنگ است که درباره آن‌ها این چنین می‌گوید: «در همین چند سالی که با هندبال آشنا شده‌ام در ده‌ها رقابت مختلف شرکت کرده‌ام که در بسیاری از آن‌ها با کمک هم‌تیمی‌هایم پیروز بیرون آمده‌ایم. بخشی از عناوینی که کسب کردیم شامل مقام دوم مسابقات استانی آموزش و پرورش در سال‌های 93 و 94 بود و در سال 95 تیم ما جایگاه اول این مسابقات را به دست آورد. در سال 96 علاوه بر کسب مقام دوم استان مقام دوم مسابقات کشوری را که توسط فدراسیون برگزار می‌شود به دست آوردیم. در سال 97 مقام دوم استان و جایگاه سوم را در مسابقات کشوری کسب کردیم.

در این سال من به اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان کشور دعوت شدم و تا سال بعد در یک تیم لیگ برتری بازی کردم. سال 99 من و چند بازیکن دیگر مشهدی به شاهرود رفتیم و برای تیم این شهر در لیگ یک بازی کردم که این تیم اول و به لیگ برتر راه پیدا کرد. پس از آن من به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم. از ابتدای امسال نیز که رقابت خاصی برگزار نشده، اما من به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور که برای حضور در رقابت‌های آسیایی آماده می‌شود دعوت شده‌ام.»

فکر نمی‌کنم دیگر در تیم‌های شهر مشهد بازی کنم چرا که متأسفانه هیچ حمایتی از ورزشکاران خانم این رشته در مشهد نمی‌بینم

 

حمایت‌نکردن از ورزشکاران خانم مشهدی

بازیکن تیم ملی هندبال کشور با انتقاد از بی‌توجهی به ورزش بانوان اضافه می‌کند: فکر نمی‌کنم دیگر در تیم‌های شهر مشهد بازی کنم چرا که متأسفانه هیچ حمایتی از ورزشکاران خانم این رشته در مشهد نمی‌بینم. تنها خانم یونسی، قاسمی‌پور و مادرم بودند که از من حمایت کردند که بابت زحماتشان از آن‌ها تشکر می‌کنم وگر نه حتی مبلغ قرارداد من برای بازی در لیگ برتر سال 97-98 پرداخت نشد و از حامی تیم فقط یک لباس ورزشی به من رسید.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44